Thursday, October 2, 2014

[Mini Novel] Prolog : Sayang Kau Mr. Playboy!

Assalamualaikum and peace be upon you. ^^


"Tapi hati ini,kuat menyatakan,kau terkini duduk di carta hati..."

Nyanyian merdu Liyana menarik perhatian penduduk yang lalu-lalang di situ.Liyana tersipu malu.Dia melihat jam tangan warna merah jambunya.

"Lama lagi ke bas ini!" rungut Liyana.Sudah setengah jam dia menunggu!

Tidak sampai 20 saat,datang satu kereta Exora berwarna biru pekat.Itulah kereta idaman Liyana!Liyana memandang empunya kereta itu.

Terpacul muka seorang jejaka yang dikenali Aliya.Nama dia Zuhair.Dia dahulu terpilih sekolah dalam acara olahraga dan bola sepak.Dia juga dahulu sekelas dengan Liyana jadi Liyana sudah masak dengan perangainya.Ramai orang panggil dia 'Buaya Darat' dengan muka tampannya yang tak terkata.

"Kau tunggu apa,Liyana?" tanya Zuhair sambil tersenyum.

"Aku,tunggu bas," jawab Liyana tanpa memandang dia.

"Berapa lama tunggu?" tanya Zuhair lagi.

"Kau nak tahu sangat apahal!?"

"Kalau kau sudi,aku boleh tumpangkan kau,"

"Tumpang kau?Sorrylah cik Zuhair oi!"

"Ceh,sombong!Tak nak tumpang takpe,tunggulah berjam-jam!Bye,sayang!"

Zuhair menutup tingkap kereta seraya melambaikan tangan.

"Baguslah kau pergi!" bisik hati Liyana.Rasa meluat pun ada.Memang melebih-lebih sungguh Mr.Playboy itu!

Selepas 10 minit,bas tiba akhirnya.Liyana masuk ke dalam bas dengan teruja sampai mahu puji-puji bas.Sungguh materialistik!

^_^_^_^_^_^

Liyana berasa gementar di luar bilik.Dia risau jika dia tidak lulus dalam temu duga.
"Takpe Liyana,kau boleh buat.Aku yakin kau boleh." Fatin memberi dorongan kepada Liyana.Liyana mula tersenyum.Kini gilirannya tiba.Fatin membuat 'Thumbs Up' sebagai tanda 'semoga berjaya' kepada Liyana.Liyana dengan penuh yakin masuk ke dalam bilik Interview. :)

^_^_^_^_^_^

Fatin terpinga-pinga melihat Liyana yang keluar dari bilik dengan muka tertunduk.Kelihatan suram.

"Bagaimana?Lulus?" Fatin mencari wajah Liyana.

Aliya mengangkat muka.Dia dengan tersenyum berkata,

"Alhamdulillah,lulus.Bos kata kerja start esok dan bos akan perkenalkan rakan sekerja bilik aku.Katanya,lelaki. :D" 

"Bestlah kau nanti.Hihi,"

Liyana mencuit bahu Fatin.Fatin menjerit kecil.Sekali tengok,mereka berdua seperti pasangan adik beradik. ^^

~Bersambung~

Note : Ok tak?Dah takde skill nak bina cerita tapi tetap nak buat. ><

2 Komen:

sYiRa LoKMaN said...

selamat malam..syira cuti 4 hari so jom blogwalking...hehe ^_^

Noor Izwani Eliyana said...

Ok.Nanti saya blogwalking ^^

 
© Copyright | All Right Reserved by Noor Izwani Eliyana.Template by Samiqa